Log in of maak een account aan

U bent hier

Hebt u een vraag, suggestie of opmerking voor de redactie van De Nieuwe Antwerpenaar? Vul dan onderstaand formuliertje in. 

Met vragen over de stedelijke dienstverlening kan u terecht bij de infolijn en op www.antwerpen.be.

Contactformulier

Uw gegevens
Uw reactie
"Elke dag 1000 bussen minder in de stad". Laten we wel wezen, die 1000 bussen nemen IEDER wel zowat 40-50 auto's weg. Als ze vol zitten. Voor gelede bussen is dat nog meer. Op die wijze vervuilen ze dus zo een 40x minder dan de auto's. Als het openbaar vervoer minder aantrekkelijk wordt -doordat men meer moet gaan overstappen, haltes verdwijnen, lijnen worden omgelegd, rechtstreekse bussen wegvallen- bestaat het gevaar dat men weer naar de auto zal grijpen. Het grote voordeel van een bus is dat ze niet, zoals een tram, aan sporen is gebonden. Bussen kunnen beter maneuvreren en dus wat van hun parcours afwijken, iets wat een tram niet kan. Een tram rijdt of rijdt niet: uitwijken dan die niet. En als er eentje stilstaat, dan staan de andere rijtuigen er achter te wachten. Het inleggen van pendeldiensten met BUSSEN moet dan de redding brengen. Verder rijden bussen ook onafhankelijker qua energie. Is er een stroompanne of kabelbreuk, dan staan er heel wat trams gelijktijdig stil. Als milieu zo belangrijk is, waarom heeft men dan de trolleybus ooit afgeschaft? Dat lijkt me nog "het beste van twee werelden".
Type hier de cijfers en letters die je in deze afbeelding ziet.
Typ hier de cijfers en letters die je in bovenstaande afbeelding ziet (hou geen rekening met hoofdletters). Als je ze niet kan lezen, verzend het formulier en dan wordt er een nieuwe afbeelding getoond.
De Nieuwe Antwerpenaar Info over de werking van de stad Antwerpen?